طراحي وب سايت
طراحي وب سايت و اپليكيشن موبايل
آژانس مسافرتي

اين مقاله اي از برايان تان، بنيان گذار و مدير عامل Zicasso (شركت خدمات مسافرتي كه به صورت آنلاين مشتريان و مسافران را به متخصصين اين حرفه متصل مي كند) مي باشد. هر چند كه صنعت گردشگري روز به روز با مشكلات جديدي روبرو مي شود و به طور ميانگين درآمد ساليانه آژانسها كمتر مي شود، اما همچنان آژانسهايي هستند كه خيلي بهتر از سايرين عمل مي كنند. آقاي تان مي گويد: «به عنوان مدير Zicasso، بخشي از شغل من اين بوده كه افرادي عملگرا را پيدا كنم، با آنها شريك شوم، آنها را رهبري كنم و از آنها افرادي عملگراتر بسازم. براساس تعاملات و روابطم با هزاران متخصص در اين صنعت و تحليل آنها، در نهايت به
۲۰ نكته كليدي و لازم براي آژانسهاي مسافرتي رسيده ام. اين نكات را هر آژانسي مي تواند در همين لحظه انجام دهد تا با محيط فعلي تطابق پيدا كند و كسب و كار خود را رونق دهد؛ محيطي كه در آن مسافران به دنبال تسهيلات اينترنتي بيشتر هستند.

۱٫ اختصاصي كار كنيد.
مسيرهاي كمي را انتخاب كنيد و سعي كنيد كه در آنها بيشتر از هر شخص ديگري متخصص شويد. در حال حاضر مسافران در اين حوزه به اطلاعات زيادي دسترسي دارند و با جستجو در اينترنت مي توانند به طور كلي اطلاعات لازم را پيدا كنند. وقتي كه آنها به كمك نياز داشته باشند، به اين معني است كه در جستجوي يك متخصص واقعي هستند.
۲٫ به طور شخصي براي افراد وقت بگذاريد.
درست در اولين تعامل خود با مشتريان (به صورت آنلاين، تلفني و يا حضوري) سعي كنيد به صورت كاملا شخصي براي آنها وقت بگذاريد و به آنها سرويس دهيد به طوريكه ببينيد مشتري رفتار شما را كاملا احساس مي كند.
۳٫ تجربه هاي منحصر به فرد خود و مسافران را در اختيار مشتريان قرار دهيد.
همه چيز در اين صنعت، درباره فروش تجربه ها است. هر چه بيشتر مشتريان را به رويدادها و افراد خاص متصل كنيد، بيشتر متمايز خواهيد بود. هر چه بيشتر منحصر به فرد باشيد، ارزش بيشتري پيدا مي كنيد.
۴٫ روي مسيرهاي سخت كار كنيد.
مشتريان معمولا خودشان ترتيب سفرهاي ساده را مي دهند. مسافران به واقع براي سفرهاي پيچيده نيازمند آژانسها هستند. انرژي و تخصص خود را بايد روي مسيرهاي سخت تر بگذاريد.
۵٫ روي قسمت ارزشمند بازار تمركز كنيد.
بازار خود را به دو گروه از مسافران تقسيم كنيد: آنهايي كه پول بيشتري نسبت به زمان خود دارند و آنهايي كه زمان بيشتري نسبت به پول خود دارند. آژانسها بايد در بخش اول با هم رقابت كنند. تخصص و توانايي هاي خود را براي مسافراني صرف كنيد كه پولشان از زمانشان بيشتر است.
۶٫ تمركز خود را بر روي تامين كنندگان معتبر و قوي بگذاريد.
در محيط رقابتي فعلي، سعي كنيد كه تامين كنندگاني را انتخاب كنيد كه جايگاه بهتري در بازار دارند. بيشتر تامين كنندگان موجود در بازار در حال تغيير هستند، اما برخي از آنها داراي ثبات بيشتري هستند. با برقراري يك ارتباط مداوم با شركت ها و آژانسهاي قوي تر براي خود اعتمادسازي خواهيد كرد.
۷٫ به صورت مداوم خود را ارزيابي كنيد: آيا بهترين كيفيت را ارائه مي دهم؟
بازار به طور مداوم در حال تغيير است. آيا براي تمام كالاها و خدماتي كه ارائه مي دهيد، مزيت رقابتي خاصي داريد؟ آيا از انواع استراتژي ها استفاده مي كنيد تا بيشترين ارزش را خلق كنيد؟
۸٫ خودتان را خوب بشناسيد.
آيا زماني كه مشتريان از شما مي پرسند: «درباره خودتان و آژانستان بگوييد»، يا اينكه «چه چيزي شما را از ديگر آژانسها متمايز مي كند»، ۳ نكته برتري كه به آنها از خودتان مي گوييد چيست؟ آنها را هميشه به خاطر بسپاريد.
۹٫ اعتماد سازي كنيد.
اين حرفه، يك شغل مشاوره اي است. بيشتر آژانسها در صورتي كه به عنوان يك مشاور مورد اعتماد شناخته شوند، بيشتر خواهند فروخت. بنابراين سعي كنيد كه مهارت هاي اعتماد سازي و روابط عمومي را جايگزين روشهاي قديمي كنيد و از فروش به روش پافشاري يا به اصطلاح «هل دادن مشتري» بپرهيزيد.
۱۰٫ با يك برند خوش نام و مورد اعتماد، اعتبار خود را افزايش دهيد.
سعي كنيد كه به هر طريقي نام آژانس خود را در رسانه هاي ملي يا حداقل در يك روزنامه محلي مطرح كنيد. از مسافران بازخورد بگيريد و مشاهدات واقعي آنها را ثبت كنيد. اين كار اعتبار شما را بيشتر خواهد كرد.
۱۱٫ يك وب سايت خوب داشته باشيد.
خيلي از آژانس ها وب سايت هايي دارند كه بالعكس براي آنها زيان آور است. وب سايت آژانس نياز به ۳ آيتم كليدي دارد: طراحي خوب + محتواي قوي + به روز رساني آسان. براي اين كارحتما از شركت هاي طراحي سايت حرفه اي كمك بگيريد.
۱۲٫ هميشه دردسترس و پاسخگو باشيد.
حتي زماني كه در دفتر نيستيد، از گوشي موبايل خود استفاده كنيد تا از طريق ايميل، شبكه هاي اجتماعي و … پاسخگوي مشتريان باشيد.
۱۳٫ اثر بخشي خود را افزايش دهيد.
بيشتر آژانس ها فرصت هاي زيادي دارند تا در روندهاي عملياتي، بيشتر اثربخش باشند. براي مثال مي توانيد زماني كه صرف مي شود تا به مشتري قيمت دهيد و يا زمان برنامه ريزي سفر مسافران و تحويل مدارك را كاهش داده و آن را موثر كنيد.
۱۴٫ در زمان مناسبي از مشتري پول بخواهيد.
نمي توان گفت كه جواب مشخصي براي اين سوال وجود دارد كه كي از مشتري بخواهيم تا وجه خود را پرداخت كند. خودتان بايد قضاوت كنيد و براي انواع مشتريان جواب را بدست آوريد.
۱۵٫ از شبكه هاي اجتماعي اينترنتي استفاده كنيد.
حتما پيشنهاد مي كنيم كه در اين شبكه عضو باشيد واجازه دهيد تا مسافران و مشتريان از اين طريق مشاهدات و نظرات خود را در اختيار همه بگذارند و طرفدار شما باشند. كاربرد اين صفحه ها بيشتر براي درگير كردن طرفداران مي باشد و كمتر از آنها براي فروش استفاده مي شود.
۱۶٫ شراكت كنيد.
بازار را خوب بشناسيد. اگر اين طور نيستيد، از يك دفتر مشاوره بازاريابي كمك بگيريد. با اين كار مي توانيد در زمان صرفه جويي كنيد و بر روي فروش تمركز كنيد.
۱۷٫ مهارت هاي نامه نگاري و نوشتن ايميل خود را افزايش دهيد.
تعدادي از مشتريان هميشه ترجيح مي دهند كه از طريق ايميل در ارتباط باشند. نامه نگاري خوب يك مهارت فروش به حساب مي آيد كه به شما كمك مي كند تا اعتماد و ارتباط قوي با مشتريان خود بسازيد. براي اين كار پيشنهاد مي كنيم كه در كلاس هاي نامه نگاري شركت كنيد.
۱۸٫ روي اولين برخورد با مشتريان كار كنيد.
هميشه درباره كيفيت اولين تعامل با يك مشتري جديد فكر كنيد، حتي اگر به صورت تلفني يا ايميل باشد. مطمئن باشيد كه ايجاد يك حس خوب در ابتداي ملاقات نقشي اساسي را در فروش ايفا مي كند.
۱۹٫ تخصص خود را بفروشيد.
سعي كنيد بيشتر به جاي اينكه خدمات خود را تبليغ كنيد، تخصص خود را تبليغ كنيد. شعار كسب و كار خود را به اين تغيير دهيد كه شما در مشاوره دادن تخصص داريد.
۲۰٫ تغيير را در خود نهادينه كنيد.
اين صنعت به طور وسيعي تغيير كرده است و سرعت اين تغيير نيز در حال افزايش است. هميشه براي تغييرات آماده باشيد و براي آن تمرين كنيد. در مواقع لازم خود را با شرايط وفق دهيد و راههاي جديدي براي انجام كارها انتخاب كنيد. مهم نيست كه چند سال است كه در اين صنعت كار كرده ايد.
در نهايت اين صنعت نياز به استعدادهاي جوان و تازه دارد كه فقط زماني به ما ملحق مي شوند و در اين محيط قرار مي گيرند كه بتوانند الگوهاي موفقي را در آن ببينند. بنابراين اگر به موفقيت رسيده ايد يا در راه رسيدن به آن هستيد، براي نسل جديد و جوان آژانسها نقش يك الگو را داشته باشيد.

منبع: سايت الي گشت

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۶:۱۳:۴۳ ] [ emami ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 23
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 1727
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب